Every journey begins with just a single step..

Noord en Zuid

We zijn twee dagen bij Cor en Hetty op visite geweest. Zij wonen in Rotorua en hebben ons allemaal leuke plekjes in de omgeving laten zien. Zo hebben we een Maori dorpje bezocht en hebben we geisers gezien. We mochten twee nachtjes bij hen logeren en dat was toch wel erg fijn. Een eigen bed en een lekkere douche en buiten dat werd er ook nog eens erg goed voor ons gezorgd. We voelden ons erg welkom hier! Na 2 dagen was het tijd om afscheid te nemen en vervolgden we onze reis richting Taupo.

We hebben onszelf even heerlijk ondergedompeld in een thermal pool waar we helemaal tot rust kwamen en ook een beetje konden opwarmen. Het was helaas die dag niet heel erg lekker weer dus dit was een goede oplossing.

Daarna weer op naar een camping, deze keer eentje aan een rivier waar we lekker in ons achtertentje van de camper hebben gezeten, omdat het weer nog steeds niet zo best was.

De volgende dag zijn we Taupo in gegaan en hebben we een kayak gehuurd waarmee we het Taupo meer op zijn gegaan. Zo mooi! En, geen spierpijn, dus lekker bezig, al zeggen we het zelf haha. Verder hebben we de afgelopen week weer heel veel mooie campings bezocht en soms ook iets minder mooi;) maar over het algemeen mogen wij echt niet klagen. We hebben in ons leven al heel wat campings gezien, maar de Nieuw-Zeelandse campings zijn toch wel de mooiste die we ooit gezien hebben. Niks ten nadele van jullie campingkeuzes hoor pap en mam;) hier kan gewoon geen één Franse of Tjechiesche (is dat een woord?) camping aan tippen!

Na een paar andere campings en korte uitstapjes onderweg kwamen we aan in Wellington. Een gezellige stad waar we lekker in het zonnetje hebben geluncht en stiekem ook een klein beetje gewinkeld hebben (ook souveniertjes voor de thuisblijvers hoor;)) Na alle vrijwel uitgestorven dorpjes waren we wel weer een beetje toe aan wat levendigheid om ons heen. Wellington beviel erg goed.

Vanuit Wellington hebben we de volgende ochtend de ferry naar het Zuidereiland genomen. Een prachtige tocht van ongeveer 3,5 uur bracht ons naar Picton. Vanuit daar zijn we doorgereden naar een inmens grote wijngaard. We hebben daar lekker een glaasje wijn gedronken en onszelf getrakteerd op een lekkere fles wijn. Papa was erg jaloers zoals jullie begrijpen ;) de foto's die we in de familie app doorstuurden waren erg jaloersmakend. Sorry, de fles is leeg pap ;)

Vervolgens weer lekker gekampeerd en de dag erna op naar Nelson, een stad op het Zuidereiland. Hier even wat boodschapjes gedaan en een rondje gewandeld. Hierna zijn we richting de Westkust gegaan waar onze reis verder zal gaan. We hebben een grot bezocht, niet heel bijzonder, maar wel leuk voor de afwisseling. De grotten in Frankrijk waren toch een stuk mooier hebben we geconcludeerd. Anyways, bij deze grotten is een stukje van LOTR opgenomen dus dat kunnen we ook afstrepen van ons lijstje haha. Al heb ik zelf niks met de films, toch leuk om even te noemen voor alle LOTR-fans :)

Vandaag hebben we een goudmijn bezocht (klinkt mooier dan het is) en we staan nu weer lekker op een camping aan de zee. Inmiddels camping nummer 6 aan de zee geloof ik. Dus je snapt, weer niks te klagen. Morgen reizen we verder richting het Zuiden.. en dan.. we zien wel. We kijken van dag tot dag..

We genieten volop en tot nu toe zijn we echt nog niet klaar met Nieuw-Zeeland! Nog 1,5 week te gaan voordat we ons reis vervolgen in Bali!

carla

Jullie zijn lekker bezig, ga zo door ik geniet mee.