Every journey begins with just a single step..

Canberra

G'day,

Het voelt alsof ik hier al maanden woon en Canberra is al echt mijn thuis geworden. Er is hier genoeg te doen en vooral de natuur maakt Canberra een mooie stad.

In mijn hostel in Sydney lachtte iedereen mij uit dat ik naar Canberra ging. Het zou hier saai, stom en ongezellig zijn, maar niets is minder waar. Ik denk dat al die reizigers zich vergissen in hoe mooi Canberra is. Misschien toch even een kijkje nemen?!

De stad heeft voor kinderen ook ontzettend veel te bieden. Ik bevind me vrijwel dagelijks in een speeltuin die hier allemaal openbaar toegankelijk zijn. Eva, mijn NLe Au Pair vriendin (haha), heeft mij kennis laten maken met een nieuwe speeltuin in Franklin (suburb in Canberra). Weer een speeltuin die op mijn lijstje erbij kan en de kinderen vinden 'm ook erg leuk (dat is toch ook wel belangrijk;)). Eva en ik vonden het vooral heel gezellig!

Met Eva ben ik overigrns gisteren ook (weer) naar Tidbinbilla geweest. Het was een beetje rustig qua kangoeroes, maar we hebben er gelukkig toch nog een paar gespot. Uiteraard ook nog een tijdje bij de koala's staan gluren, want die zijn toch wel erg schattig;) We hebben verschillende wandelroutes gedaan en dus best wat van Tidbinbilla gezien. En.. vooral lekker veel gekletst over van alles en nog wat, in het Nederlands, heerlijk!

Verder ben ik de afgelopen weken weer een paar keer bij Max B geweest. Ook maar eens de chocoladesoufflé geprobeerd en oooooh wat is die lekker. Maargoed, ik zal me verder even inhouden op het gebied van chocola;)

Vandaag ben ik met Denise (NLe Au Pair) wezen lunchen in Kingston (suburb in Canberra). Hier zit je gezellig aan het water en ze hebben hier ook terrasjes (best uniek voor Canberra) dus dat is een toplocatie. Lekker pizza gegeten en het was erg leuk! Volgende week staat het War Memorial op de planning om weer eens onze culturele bagage aan te vullen. Schijnt erg mooi en indrukwekkend te zijn!

En had ik al verteld over de nieuwe keuken? Inmiddels zijn de werklui al twee weken bezig. We hebben weer keukenkastjes en een koelkast en vriezer, maar dat is het. Waarschijnlijk nog 1,5 week voordat de keuken af is. Nou, ik kijk er naar uit! Ik zal bij dit verslag een foto plaatsen van de oude keuken en bij het volgende verslag het resultaat van de nieuwe keuken.

Cheers!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!