Every journey begins with just a single step..

Bye Bye Australia, Hello New Zealand

Na Fraser Island ben ik met Lauren verder richting het Noorden gaan reizen. Eerst zijn we naar Agnes Water gegaan (Town of 1770). Een heel klein dorpje, maar wel met het meest relaxte hostel so far. Hele gezellige mensen, grote keuken en een chille tuin met picknicktafels en hangmatten. Een aantal van onze Fraser vrienden zaten ook in dit hostel dus dat was extra gezellig. Na Agnes zijn we door gegaan naar Airlie en daarna naar Cairns. Vooral deze laatste week in Cairns heb ik lekker genoten van het mooie weer en heb ik lekker uitgerust. We zaten in een groot hostel met een bar beneden waar we elke avond gezellig met onze vrienden drankjes gingen drinken. Je ontmoet zoveel mensen op zo'n reis en bijna iedereen reist richting Cairns waardoor we veel bekenden tegen kwamen.

Na een weekje Cairns was het voor mij tijd om het vliegtuig richting Auckland te pakken en Lauren zou een paar dagen later naar Melbourne gaan. Gek om haar gedag te moeten zeggen, maar ik keek erg uit naar Nieuw-Zeeland waardoor het afscheid nemen minder lastig was. Het is wel een beetje vreemd om na 7 maanden uit Australië weg te gaan. Ik heb hier zo'n gave tijd gehad, dat neemt niemand me meer af en gelukkig heb ik heeeeeeeeel veeeeeeeeeel foto's :) En ik ga sowieso nog eens terug voor de westkust en de outback.

En toen dus op naar Auckland, een vlucht van 4,5 uur die zo voor bij vloog (haha). Op het vliegveld nog een paar uurtjes op m'n zus wachten en toen zagen we elkaar eindelijk weer na zoveel maanden. Het was meteen weer als vanouds en we gingen direct op zoek naar de bus, zodat we naar ons hostel konden. Zeker voor Li was het een heeeeele lange reis geweest dus zij kon wel wat uurtjes slaap gebruiken. Na een busritje en een heuvelachtige wandeling kwamen we in een heel leuk en gezellig hostel aan. Helaas vlak naast de karaoke bar dus het duurde even voor we in slaap vielen. Ach, die mensen hadden zo te horen een leuke avond haha.

De volgende dag zijn we met de veerboot naar Devenport geweest. Dat ligt aan de overkant van Auckland, een schattig klein dorpje. We zijn daar een heuvel opgelopen waar een bunker te vinden was. Vanaf daar had je prachtig uitzicht over Auckland en omgeving. Auckland is echt een industriestad en dus eigenlijk best wel lelijk, maar naast de stad konden we mooie bergen zien. Het waren van die typische Nieuw-Zeelandse groene heuvels, zo mooi. En dit was pas het begin..

En dat klopt.. want de afgelopen week hebben we alleen maar mooie landschappen gezien. Waar je ook bent, overal zijn groene heuvels, rotspartijen, blauwe zee, bossen en weilanden met koeien en schapen. Zoals je Nieuw-Zeeland van televisie en van de plaatjes kent, zo is het echt, maar dan eigenlijk nog 10 x mooier. Li en ik zeiden al tegen elkaar 'als je van kamperen houdt dan moet je echt naar Nieuw-Zeeland' en 'papa en mama zijn vast jaloers ;)'. Het is bijna niet te beschrijven hoe mooi dit land is en dat ook eigenlijk alles mooi is. Waar je ook bent, op de camping, in een dorpje of op de 'snelweg' we kunnen er geen genoeg van krijgen.

Onze reis:

We zijn vanuit Auckland naar boven gereden naar Paihia, een regenachtige dag dus prima als je veel in de auto zit. Vanuit daar zijn we naar het Puketi Forrest gegaan en daarna gekampeerd in Rarawa Beach. We kampeerden op een veldje in the middle of nowhere met 3 andere campers. Zo mooi!

Daarna zijn we helemaal naar het Noorden gereden, Cape Reigna. Echt zo'n 'einde van de wereld' momentje. Wederom adembenemend! Vervolgens richting de duinen gereden, ook alweer mooi. Vervolgens richting onze camping gereden.. stelde niet zoveel voor, maar we waren allang blij dat we een kampeerplekje gevonden hadden.

De dag erna vanaf de camping door het Kauri Forrest gewandeld en vervolgens de auto in richting Thames. Daar kwamen we op een super mooi plekje uit aan het strand.

Vervolgens zijn we richting Coromandel gereden en vanaf daar weer naar beneden richting Tauranga. Daar op een ietwat dure en fancy campinggekampeerd, maar alweer met een weerzinwekkend uitzicht, en ja, weer aan het strand.

En daar zijn we nu, vandaag even lekker een campingdagje, want het weer is prachtig. Zomerjurkje, zonnebrand, boek en genieten maar...

Eergisteren reden we naar Roturua waar we op visite zijn gegaan bij familie van Deborah (collega van mama). Daarover volgende keer meer :)

Ohja, had ik al gezegd dat we heel erg lekker weer hebben en bijna elke dag in korte broek hebben rond gelopen?!

So far, we love New Zealand!

Suze

Dat klinkt goed, meiden! Ben ook wel erg jaloers op dat mooie weer bij jullie. Maak er nog maar een onvergetelijke tijd van samen! Enjoy!

Carla

ben blij dat je NZ ook mooi vindt ik heb maar een klein beetje gezien en love it.
Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen. En geniet van het weer hier is het koud!