Every journey begins with just a single step..

Van Ubud naar Gili Air, van Gili Air naar Seminyak

Het was mijn allereerste yogales dus ik moest zeker aan het begin even inkomen. Li doet al een tijdje aan yoga dus die wist iets meer wat er van haar verwacht werd.

Ik had gehoopt tussen een berg toeristen in de yogales te belanden. Niet omdat ik niet graag tussen locals zit, maar meer omdat ik een stijve hark ben die geeneen yoga houding normaal weet uit te voeren. Helaas, daar zat (nouja, lag) iedereen in heuse yogapakjes, een zenuitstraling op het gezicht en in de yogahouding. Helaas, ik zou gaan opvallen. We kozen daarom maar een plekje achteraan;)

Zo af en toe kon ik de lenigheid van de yogajuffrouw niet helemaal volgen en heb ik vol bewondering naar de anderen gekeken hoe ze hun benen en armen in de meest oncomfotabele houding ever konden leggen. Nouja, als je het vaker doet moet het vast heel comfi zijn. Anyways, het was een leuke introductie en ik ga het zeker in Nederland nog eens proberen, maar dan graag in het beginnersklasje ;)

De dag erna zijn Li en ik op fietsexcursie gegaan. We werden netjes bij ons hotel opgehaald en naar een punt boven op de berg (vraag me even de naam niet;)) gebracht. Vanaf daar zijn we fietsend (vooral remmend) naar beneden gegaan. Best even wennen, want sinds ik uit Nederland ben vertrokken heb ik niet meer gefietst. We zaten op een mountainbike met een erg slecht zadel dus al na een halfuurtje hadden we zadelpijn, dat was minder. Gelukkig was de tocht mooi, uitdagend en niet super vermoeiend doordat we bijna alleen maar bergafwaarts gingen. Ook zijn we door een leuk stukje binnenland gefietst waar we hele mooie rijstvelden hebben gezien.

De dag erna zijn we met de taxi, de boot en paard en wagen aangekomen bij ons hotel op Gili Air. Gili Air is een van de drie Gili eilanden (je hebt ook Gili T en Gili Meno). Gili Air ligt het dichtste bij Lombok en wordt omschreven als het mooiste en rustigste eiland van de drie. En inderdaad, wat was dat een oase van rust. Wel even heel wat anders dan Ubud, maar dat vonden wij helemaal niet erg. Ubud was namelijk wel eeeeerg druk en we hadden wel zin om even lekker helemaal niks te doen en te luieren. Dat is gelukt. Heerlijk met onze voetjes in het zand hebben we cocktails gedronken en boeken gelezen. Er zijn op dit eiland geen gemotoriseerde voertuigen te vinden en dat zorgt voor enorme rust en een gemoedelijk sfeertje. We sliepen in een gezellige bungalow met een buitenbadkamer. Heel tropisch (vooral qua temperatuur) en iddylisch. Genieten!

Gisteren zijn we vanaf Gili Air naar Seminyak vertrokken. Dat is een dorpje aan de westkant van Bali. Heerlijk hotel met een heeeeele grote kamer en een relaxt zwembad. Voor zover we nu kunnen zien is het hier een stuk georganiseerder en rustiger dan in Ubud. Dat vinden we wel fijn :)

Vandaag richting Kuta geweest en even lekker wezen shoppen. Dat kon dan weer niet op Gili Air haha. Nieuwe Havaianas, bikini en souveniertjes gekocht. Hoort er toch ook een beetje bij als echte toerist! Ohja en omdat we zo moe waren geworden ;) hebben we onszelf getrakteerd op een voetmassage (voor Li) en een pedicure (voor Lijn).

We hebben wederom niets te klagen en genieten nog steeds.

Maar.. het einde komt in zicht. Ik heb een ticket geboekt en kom woensdag 25 mei om 8.15 uur weer aan in Nederland. Hoe fijn Bali ook is (en Australië en Nieuw-Zeeland) ik kan niet wachten om weer voet op Nederlandse bodem te zetten!

Reacties

Reacties

carla

weest welkom in nederland maar zal je verhalen missen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!