Every journey begins with just a single step..

Mijn eerste weken als Au Pair

Twee weken geleden ben ik met mijn werk als Au Pair begonnen. Nadat Katherine mij de dagelijkse bezigheden van de kinderen heeft laten zien werd het tijd om zelf aan de slag te gaan.

Kinderen aankleden, lunchpakket maken, naar school brengen, playground bezoeken, lunchen, middagslaapje, buiten spelen, ophalen van school, weer naar een playground, dat is zo ongeveer hoe een gemiddelde dag er hier uit ziet haha..

Vooral dus veel auto in en auto uit, want de afstanden zijn hier vrij groot dus vrijwel niemand gaat hier lopend of fietsend ergens naar toe. Prima, want het links rijden heb ik inmiddels ook wel aardig onder de knie en een automaat rijden is best makkelijk.

Als afwisseling van mijn werkdagen heb ik gelukkig ook playdates met Sina, een andere Au Pair. De kinderen kunnen dan samen spelen en wij gezellig kletsen;)

Op woensdagochtend gaan Sina en ik naar Mainly Music met de kinderen. Het is een soort muziek/speelochtendje voor de kids, waar ik lekker kan socializen met anderen. Op donderdagochtend gaan we altijd naar Paint and Play, dit is een speelochtend die georganiseerd wordt door de gemeente waaraan je gratis kunt deelnemen. Kinderen kunnen spelen in de speeltuin, maar ook bijv verven of kleien.

Zo heb ik ook een beetje afwisseling in de week en dat zorgt ervoor dat geen enkele dag hetzelfde is. Dat kan natuurlijk sowieso niet als je voor kinderen zorgt;)

Het werken bevalt me dus prima, maar ik mis het onderwijs stiekem wel een beetje. Gelukkig mocht ik in de groepsapp van het Noordeinde blijven en blijf ik zo van alles op de hoogte haha;)

Afgelopen zondag heb ik het natuurpark Tidbinbillah bezocht en heb daar koala's en heeeeel veereel kangoeroes gezien! Echt heel gaaf:)

Cheers!

Mijn adres is:

22 Mc Dougallstreet

2615 Charnwood

Canberra (ACT) Australia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!