Every journey begins with just a single step..

Begin van het grote avontuur

En toen was het moment daar om afscheid te nemen van mijn hostfamily. Het was toch wel eventjes moeilijker dan gedacht. Je raakt in zo'n korte tijd toch behoorlijk aan elkaar gehecht. Ik mag mezelf echt gelukkig prijzen met zo'n lieve Aussie family.

Na het afscheid, van ook Denise haar hostfamily, zijn we de bus ingestapt richting Melbourne. De bus heeft ons in acht uurtjes naar Melbourne gebracht. Helaas zijn we nog geen doorgewinterde backpackers en hadden we echt téveel bagage mee. Heel wat zweetdruppeltjes, uitrustmomentjes en gezucht later kwamen we dan eindelijk aan bij het hostel. Waar we er achter kwamen dat ik (oeps, foutje) voor de verkeerde data had geboekt. Thank god, dat er nog 2 bedjes vrij waren, want wij hadden écht geen zin om weer met al onze zooi naar een ander hostel te moeten lopen. Nouja, goed, er was gelukkig een lift dus dat vrolijkte ons weer op. Leuke roomies, prima kamer en een chill sfeertje. Ons avontuur kon beginnen!

Op onze eerste dag in Melbourne zijn we lekker de stad gaan verkennen. We hebben een aantal parken bezocht, een kerk en lekker een beetje winkeltjes bekeken. En tsja, toen we tegen Koko Black (remember Canberra?) aanliepen moesten we daar natuurlijk even een drankje drinken. En tsja, Koko Black komt oorspronkelijk uit Melbourne dus je snapt, we moesten écht ;) We hebben wel al besloten om niet alle andere 8 filialen in Melbourne te bezoeken. Dat is niet goed voor onze backpackportemonnee (dat is geen woord, maar je snapt 'm wel).

De dagen daarna hebben we vooral weinig gedaan, ook best lekker. We hebben een wasje gedraaid, opgeruimd, uitgecheckt, tas gepakt voor GOR en verder lekker genoten van wijntjes drinken en met onze roomies op pad.

Op donderdag begon ons grote GOR avontuur.. 5 meiden in een auto. Je snapt, een en al gezelligheid en jeetje, wat is de GOR mooi. We zijn op dag 1 vanuit Melbourne naar Apollo Bay gereden. Onderweg hebben we koala's gezien, mooie stranden bewonderd, heel veel foto's gemaakt en het welbekende Great Ocean Road bord gespot! We waren even bang dat we het gemist hadden tot het bord ineens opdook en we snel de parkeerplaats opreden om even een fotoshootje te doen, want ja, een foto met dit bord bewijst toch wel even dat je er écht geweest bent.

Na een dag rijden en in- en uitstappen kwamen we bij ons hostel aan in Apollo Bay. Een leuk, schattig en gezellig hosteltje in een vrijwel uitgestorven dorpje. Precies wat we nodig hadden en met een paar flessen wijn is het overal gezellig ;)

Dag twee begon vroeg in de ochtend, want we wilden zoveel mogelijk uit onze dag halen. Het hoogtepunt van vandaag waren de Twelve Apostles. Voor wie het niet kent, het zijn eigenlijk gewoon een paar hele grote stenen in de zee die de Ozzies populair hebben gemaakt door er een mooie naam aan te koppelen. Dus wat krijg je, een toeristische attractie! Maar, ondanks dat, was het wel echt adembenemend mooi en heb ik echt genoten van het mooie uitzicht!

Verder die dag nog lekker vaak gestopt op mooie lookouts en genoten van al het moois dat de GOR te bieden heeft. We sliepen deze nacht, in een iets minder knus, hosteltje in Warnambool. Lekker dicht bij het strand dus we hebben daar genoten van een lunch onder het genot van een prachtig uitzicht.

Na dit avontuur ging ieder weer zijn eigen weg in Melbourne en was het tijd om afscheid te nemen. Het was heel leuk om deze ervaring met 4 gezellige meiden te kunnen delen!

Denise en ik zijn weer terug gegaan naar ons hostel en hebben daar nog 2 dagen samen doorgebracht en toen... Tsja, was het voor mij tijd om Melbourne en Denise gedag te zeggen. Na wat tranen en heel veel dikke knuffels ben ik in de bus gestapt richting Sydney. Ik vond het best moeilijk om Denise na zoveel maanden 'achter te moeten laten', want we hebben eigenlijk alles samen beleefd tot nu toe. Maar dat hoort bij reizen.. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Gelukkig weet ik dat dit een vriendschap is die zich zeker voort zal zetten in Nederland. We hebben alweer zoveel nieuwe plannen gemaakt dat we voorlopig nog niet van elkaar af zijn ;) Denise, dan weet je dat dus vast haha!

(stiekem hebben we gisteren, nu ik in Byron Bay zit, alweer even 3 kwartier kunnen bellen over al onze belevenissen haha).

En nu.. ben ik in Byron Bay met Lauren. Een erg relaxt surfdorpje en ons hostel zit direct aan het strand. Wat wil een mens nog meer?

(Tussen Melbourne en Byron zijn we ook nog in Newcastle en Port Macquarie geweest. Vooral om een beetje uit te rusten van de lange busreis die ik had gehad.)

Cheers from Byron Bay!

PS: Inmiddels alweer in Brisbane, maar daarover in m'n volgende blog meer!

Marianne Brink

Wow, geweldig Lijn. Geniet maar lekker van al het moois op deze prachtige wereld.

Chris Brink

Mooi om te lezen allemaal! Geniet nog maar!

Wills

Wat weer een prachtig verhaal , geniet met je mee, klinkt allemaal zo bekend ! Veel plezier in Brisbane !