Every journey begins with just a single step..

Byron Bay, Surfers Paradise, Brisbane en Noosa

Mijn laatste blog eindigde ik met te vertellen dat we in Byron Bay waren. En ja, Byron was erg leuk. Tot nu toe het fijnste hostel en leukste locatie waar we geweest zijn. Er hangt daar echt zo'n surfers sfeertje dus lekker op 't strand liggen ging daar erg goed.

Zoals in vrijwel elk hostel is 't ook erg makkelijk om contact met anderen te leggen. Meestal trekken Lauren en ik op met onze roomies, maar als iemand aanschuift aan dezelfde tafel is het ijs ook al snel gebroken. Of ja, als ik erachter kom dat iemand Nederlands is dan is het contact ook al snel gelegd haha. Nu ik Denise niet meer heb mis ik het Nederlands praten wel zo af en toe dus dan is bijkletsen met een Dutchie wel leuk.

Na Byron zijn we verder gegaan richting Surfers Paradise. Een stad met een groot en mooi strand. En nee, dat gaat nog steeds niet vervelen ;) dit strand heb ik bezocht rond een uurtje of 6 toen de zon onder ging en 's nachts na het stappen nog even een avondwandelingetje gemaakt. Overdag hebben we vooral de stad bekeken en rond het hostel gehangen. We waren hier ook maar 2 dagen dus zoveel tijd hadden we niet.

Daarna door naar Brisbane, wat een leuke stad. Niet te vergelijken met Sydney of Melbourne, maar wat een gezellig sfeertje hangt daar. We hebben lekker door de stad gewandeld en ik moest nog een herhalingsprik voor m'n Hep B halen, dus onze eerste dag goed besteed. De dag erna zijn we naar de Australia Zoo gegaan. Dé dierentuin van Steve Irwin en de beste van Australië. Nu heb ik als vergelijking alleen de zoo in Canberra, maar ik kan je zeggen dat deze dierentuin echt heel mooi was. Hij is ontzettend groot en je kunt alle typische Australiache dieren hier vinden. Het hoogtepunt was toch wel de krokodillenshow die ik eigenlijk alleen maar van tv ken. Heel leuk om dat nu eens mee te maken. En ohja.. ik heb een kangoeroe en koala geaaid. Oh yeah! Ik heb al heeeel veeeel kangoeroes gezien, maar bij deze (tamme) roetjes kon je heel dichtbij komen. Dat kan ik dus ook weer afstrepen van m'n bucketlist.

Vervolgens weer de bus in en deze keer richting Noosa. We zijn zaterdag naar het strand geweest (he vervelend) en lekker een ontspannen dagje gehad. Op zondag even het dorpje verkend, beetje uitgestorven op zondag, maar ach. Vandaag de bus in naar Rainbow Beach voor ons avontuur op Fraser Island!

Byeeeeeee!

PS: Inmiddels weer terug van Fraser. Dat verhaal komt volgende week!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!