Every journey begins with just a single step..

Fraser Island

Deze 'tour' van 3 dagen verdiend wel een eigen blog, want er is veel te vertellen en ook dit was weer adembenemend mooi.

De dag voor vertrek werden we ingedeeld in groepen van 8. Met die groep deel je een auto, een 4 wheel drive. Te leuk! In onze auto hadden we maar 3 mensen die mogen rijden. Je moet namelijk 21 of ouder zijn en veel backpackers zijn 19 of 20. Ik mocht dus ook rijden, wiehoeee! Maarja, wie mij iets langer kent dan vandaag begrijpt natuurlijk dat ik het wel een beetje spannend vond. Sowieso heb ik al ruim een half jaar niet meer in een manual gereden, dus dat was wel even omschakelen (haha ;)). Maar, we leven nog dus het rijden op het stand ging goed en was best wel gaaf! Ik heb de jongens de stukken landinwaards laten rijden, niks voor mij haha.

Je rijdt de hele tijd in groepen van 4 auto's achter elkaar aan en je volgt de 'leider'. Dat is degene van de organisatie die ons het hele eiland laat zien. Wel zo veilig, want zeker op 't strand weet je niet altijd waar je het beste kunt rijden.

Tijdens deze drie dagen zijn we meegenomen naar prachtige heldere meren (Lake Mackenzie) en beekjes (Eli Creek) met flinke stroming. Verder zijn we een rotspartij (Indian head) opgewandeld en vanaf daar had je ook weer prachtig uitzicht. Je ziet kilometers lange stranden met helderblauwe zee. Heel mooi!

Verder stond de trip in het teken van kamperen. Lees; een flinterdun matje, geen kussen en een slaapzak. En ja, we leven nog! Ik hou wel van kamperen dus het was goed te doen. Al sliep ons hostelbedje daarna wel weer erg goed!

Verder was er geen douche en de toiletten waren te smerig voor woorden, maar goed even 'douchen' in het meer gaat ook best en gelukkig waren er nog meer toiletten op het eiland te vinden.

De mensen van onze auto reizen net als wij door naar Agnes Water dus we zitten nu weer met z'n allen in hetzelfde hostel.. Erg gezellig.

Dus ja, Fraser Island is echt een must do als je naar Australië gaat. Zo mooi heb ik het hier nog niet gezien en ik heb inmiddels toch best wat van Australië gezien ;) Zelfs nog mooier dan Pretty Beach Denise.. ja, t bestaat!

Ohja, Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en is ongeveer 120 bij 25 km groot. Je bereikt het vanuit Rainbow Beach met een veerboot (10 min).

Nu dus in Agnes Water lekker relaxen, dan door naar Airlie Beach en we gaan vanuit daar naar de Whitsundays. Ben benieuwd of het nóg mooier kan dan Fraser Island.

Byeeee!

PS: Ik heb een paar foto's op m'n website geplaatst. Geeft een indruk van Fraser. Het is Iphone kwaliteit dus verwacht niet teveel haha ;) Foto's van m'n camera kunnen in Nederland worden bewonderd haha!

Reacties

Reacties

Wills

Wat is het daar prachtig hé !!en ook veel plezier in Airlie Beach .

Céline

Hey lijn, ik ben even wat verhaaltjes van je aan het inhalen met lezen ;) dit klinkt echt fantastisch, deze gaat zeker op mijn bucketlist !!! Veel plezier nog daar xx

Viviën

Leuk verhaal! Ik ga volgend jaar ook in maart naar Australië, dus ik heb een paar vraagjes. Hoe is het dan gesteld met de hoeveelheid regen? En via wat heb jij de tour op Fraser Island geboekt en wat waren de kosten hiervoor? Dankjewel alvast!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!