Every journey begins with just a single step..

Eerste indrukken van Bali

In Nieuw-Zeeland hebben we ons kampeerleven met het daarbij behorende campertje gedag gezegd. Ik hoef niemand meer te vertellen dat we volop genoten hebben van Nieuw-Zeeland dus dat zal ik dan ook maar niet doen ;)

We zijn klaar voor het tweede deel van onze (gezamenlijke) reis, op naar Bali. We kijken erg uit naar zon, zee, strand en cocktails. Vier weken slapen in een campertje is leuk, maar een lekker bed en elke dag een douche zou ook wel weer fijn zijn. Na het kamperen waardeer je altijd weer de (kleine) luxe dingen die je thuis altijd maar voor lief neemt.

Na 2 oersaaie vluchten (geen schermpje op de stoel voor je neus, dus geen films kijken) zijn we aangekomen in Bali, Denpasar. En jeetje, je weet direct dat je in een hele andere wereld beland. Honderden taxi chauffeurs staan je toe te schreeuwen. Je weet amper waar je moet kijken. En ja, we wilden wel een taxi naar ons hotel, maar moet dat op deze manier?! Na 10 minuten waren we wel gewend aan deze chaos van schreeuwende mannen en hebben we onze taxi chauffeur gevonden. En dat ritje was soms best wel spannend. Scooters en auto's komen uit alle hoeken en gaten en de chauffeur reed als een malle. Gelukkig kwamen we na 1,5 uur aan bij ons hotel en dat was toch wel erg lekker. We werden heel vriendelijk ontvangen en onze kamer is helemaal top. Na al die weken kamperen werden we toch wel erg blij van onze ruime kamer met een heerlijk bed. Genieten!

Onze eerste dag op Bali hebben we even lekker helemaal niks gedaan. In Nieuw-Zeeland gingen we elke dag van A naar B dus even een dagje bij het zwembad om bij te komen hadden we wel verdiend (al zeggen we 't zelf).

Gisteren zijn we naar het Monkey Forest geweest wat vanaf ons hotel maar 1 minuutje wandelen is. We hadden wat horror verhalen gehoord over aapjes die spullen jatten, maar dat is ons gelukkig gespaard gebleven. De aapjes wandelden gezellig door het bos en wij hebben alleen maar genoten. Oh, en gezweet. Want jeetje, wat is het hier warm. Misschien is het de overgang van NZ naar hier of misschien is het de luchtvochtigheid. We weten het niet, maar we weten wel zeker dat we nog even moeten acclimatiseren. We houden maar in gedachten dat zweten gezond is ;)

En vandaag als twee echte toeristen met onze eigen chauffeur het eiland over gecrosst. We hebben vandaag 3 tempels bezocht. De een wat indrukwekkender dan de andere, maar we hebben erg genoten. We gaan zo steeds meer genieten van Bali!

Morgen staat om 7 uur, ja om 7 uur in de ochtend onze yogales gepland om het ultieme vakantiegevoel te ervaren. We zijn benieuwd!

Oh en in case of 'zon, zee, strand en cocktails'.. Zon, check! Zee en strand, komen er bijna aan (Gili Air) en cocktails, iedere dag!

Carla

Wat een zwaar leven, geniet!